Hur man gör en reklamation

Uppdaterad

Gör såhär:

  1. Öppna kassaverktyget och tryck på Nytt köp på startsidan
  2. Tryck på Reklamation och scanna sedan kundens originalkvitto. Om kunden saknar kvitto, tryck på Kvitto saknas.
  3. Köpet och retursumman kommer nu att visas på skärmen
    1. Om kunden betalade med kort, tryck på Reklamation Kort och genomför en retur med hjälp av kortläsaren
    2. Om kunden betalade kontant, tryck på Reklamation Kontant, öppna kassalådan och returnera kunden kontant
  4. När returen har genomförts kommer ett returkvitto att skrivas ut automatiskt
  5. Returer utförda med betalkort återbetalas till kundens bankkonto inom ett par bankdagar
  6. Be alltid kunden att behålla returkvittot om det skulle uppstå något problem
  7. Fyll i formuläret Reklamationrapport och spara i mappen Reklamationer på skrivbordet
  8. Ställ produkten på lagret och märk den tydligt med "Reklamerad produkt"
warning Created with Sketch.