Hur man gör en reklamation
Uppdaterad
Gör såhär:
- Öppna kassaverktyget och tryck på Nytt köp på startsidan
- Tryck på Reklamation och scanna sedan kundens originalkvitto. Om kunden saknar kvitto, tryck på Kvitto saknas.
- Köpet och retursumman kommer nu att visas på skärmen
- Om kunden betalade med kort, tryck på Reklamation Kort och genomför en retur med hjälp av kortläsaren
- Om kunden betalade kontant, tryck på Reklamation Kontant, öppna kassalådan och returnera kunden kontant
- När returen har genomförts kommer ett returkvitto att skrivas ut automatiskt
- Returer utförda med betalkort återbetalas till kundens bankkonto inom ett par bankdagar
- Be alltid kunden att behålla returkvittot om det skulle uppstå något problem
- Fyll i formuläret Reklamationrapport och spara i mappen Reklamationer på skrivbordet
- Ställ produkten på lagret och märk den tydligt med "Reklamerad produkt"